Currently browsing author

editor

MAHMUD EROL KILIÇ İLE İRFAN GELENEĞİMİZ VE HZ. MEVLÂNÂ / MUSTAFA S. KÜÇÜKAŞCI -Röportaj-

MAHMUT EROL KILIÇ İLE İRFAN GELENEĞİMİZ VE HZ. MEVLÂNÂ ETRAFINDA (*) “İKİMİZİN KALBİ BİRDİR, SEN BENİMSİN; BEN SENİNİM”  MUSTAFA S. KÜÇÜKAŞCI (Röportaj) DARÜLMÜLK KONYA: 13. yüzyıl, hem İslâm düşüncesi bakımından hem de özellikle biz Türklerin irfan hayatı bakımından fevkalâde önemli bir dönemdir. Bu dönemde Anadolu’ya çok önemli şahsiyetler gelmiştir. Konya …

Tasavvuf Nedir?

TASAVVUFUN TANIMI  Tasavvuf, Allah tarafından sevilme ve Allah’ı sevmeyi  öğrenmektir. Tasavvuf, sehâvet (cömertlik), zerâfet (zariflik) ve nezâfet (temizlik)tir. Tasavvuf,  halktan incinmemek ve mahlukâtı incitmemektir. Tasavvuf, zıtları (zahir/batın ; kesret/vahdet; celal/cemal ; celvet/halvet ) birleştirmektir Cüneyd Bağdadi: ” Hakkın seni sende ifna edip kendisiyle ihya etmesi olan tasavvuf, Allah’ın ahlâkı ile …

Hoca Ahmed Yesevî / DÎVÂN-I HİKMET * 12. Baskı Kitabevlerinde…

Hoca Ahmed Yesevî / DÎVÂN-I HİKMET Türkiye Türkçesine Aktarım: Hayati BİCE 12. Baskı Kitabevlerinde… Uzun süredir baskısı bulunmayan Türkiye Diyanet Vakfı yayını DÎVÂN-I HİKMET yeni düzenleme ve nefis bir baskı ile yayınlandı. Bu baskıda 256 hikmetin Karahanlı Türkçesi’ndeki orijinal metni ile hikmetlerin Türkiye Türkçesi’ne aktarımı yer alıyor. Türkiye sathındaki Türkiye …

Tasavvuf Yoluna Giriş

Rabbanî Tasavvuf Yoluna Giriş: İntisab-İnâbe-Biat İSTİHARE: Tasavvuf yolunu talep eden kişi (tâlip) şeyhin huzûruna gelince, şeyh ona önce istihâreyi tavsiye etmeli, bu işin kendisi hakkında hayırlı olup olmadığını konusunda mânevî bir işâret aramasını söylemelidir. Tâlip üç defadan yedi defaya kadar istihâre yapar. Bu istihârelerden sonra talebinde bir tereddüt olmazsa, mürşid onun (intisap) …

HOCA   YÛSUF   HEMEDÂNÎ

HOCA   YÛSUF   HEMEDÂNÎ [Kaddesallahu Sırrahulaziz] ( 1048 – 1141 ) ” Silsile-i  Nakşbendiyye-i  Aliyye’nin  Dokuzuncu  Halkası “ Altın silsilenin dokuzuncu halkası olan Yûsuf Hemedânî, Türk dünyasının İslâmlaşmasını, Anadolu’nun Türkleşmesi ve İslâmlaşmasını sağlayan Yesevilik ile Nakşiliğin ortak mürşidi ; kolbaşıdır. Adı Yûsuf bin Eyyûb, künyesi Ebû Yakub, nisbesi Hemedânî’dir. 440/1048 …

HAZRET-İ TÜRKİSTAN Hoca Ahmed YESEVÎ

HAZRET-İ TÜRKİSTAN Hoca Ahmed Yesevî [ KADDESALLAHU  SIRRAHUL-AZÎZ ] Hoca Ahmed Yesevi Türk dünyasının manevi hayatında asırlardır tasarrufu devam eden ve “Pir-i Türkistan”, “Hazret-i Türkistan” namı ile anılan büyük bir Türk mutasavvıfıdır. O, kendi adıyla anılan Yeseviyye tarikatının esaslarını belirlemiş ve bugün bütün dünyada büyük bir yaygınlığa sahip Nakşbendiyye tarikatını da …

Abdulkadir GEYLANÎ: Mürşidin Müride Karşı Görevleri

Müridin Terbiyesinde Şeyhe Düşen Görev Şeyh, kendisine gelen müridi, kendisi için değil; Allah için kabul etmelidir. Mürid ile arkadaşlığı hoşça ve nasihat yollu olmalıdır. Onu şef­kat gözü ile yönetmelidir. Mürid, kendisine yüklenen riyazet görevini çekemez olduğu za­man, ona yumuşak davranmalı ve şefkatli bir ananın çocuğunu terbi­ye ettiği gibi terbiye etmelidir. …

ZİKİR : TASAVVUFUN  ‘OLDURMA’  YÖNTEMİ

TASAVVUFUN   ‘ O L D U R M A‘   YÖNTEMİ OLARAK Z İ K İ R Zikir,  her işte Allah’ı hatırlamak, zihinde tutmak, yâd etmek, unutmamak ve anmak, kendini gafletten kurtarmak, kulun Allah’ı dille ve kalple anması anlamında Kur’an kaynaklı bir tasavvuf kavramıdır. Gaflet de Allah’ı unutmak demektir. Zikr bir anlamda hatırlama; özetle , …

TARİHTE ve BUGÜN YESEVÎYYE : MUHAMMED ÂLİM SIDDÎKÎ (ö.1633) ve SİLSİLESİ

09XVII. YÜZYILDA ORTA ASYA’DA BIR YESEVÎ ŞEYHI: MUHAMMED ÂLİM SIDDÎKÎ (Ö. 1043/1633) Prof. Dr. Necdet Tosun  Marmara Ün. İlahiyat Fakültesi, İstanbul Bugünkü Afganistan’da devam eden Yesevî kolunun Âlim Şeyh’ten sonraki silsilesi şöyle devam etmiştir: Âlim Şeyh (Muhammed Âlim Sıddîkî) Muhammed Şerîf Hüseynî (Huccetü’z-zâkirîn kitabının müellifi) Şeyh Arslan Hokandî Emîr Şâh …