SİLSİLE-İ  ALİYYE-İ   NAKŞBENDÎYYE (Bir Örnek)

SİLSİLE-i  ALİYYE-i   NAKŞBENDİYYE

Tasavvufi yolda  “Silsile”  günümüzde kendisine biat edilen  Mürşid-i Kamil’den  Rasulullah (s.a.v.)’e kadar ulaşan bir manevi zincirdir.

Bu zincirin sağlam  oluşu tasavvufi feyz ve bereketin intikalinde çok önemli olduğundan  intisab edilen tasavvuf  yolunun “açık” olmasının ve manevi feyz akışının “aktif” oluşunun en büyük delili “sahih bir silsile”ye sahip olmasıdır.

  1. Rasûlullah : Muhammed Mustafa  ibn Abdullah

    Sallallahu Aleyhi ve Sellem

  2. Ebu Bekr es-SıddîkRadiya-l-Lahu`Anh 
  3. Selman el-FarisîRadiya-l-Lahu`Anh 
  4. Kasım  ibn Muhammed ibn Ebu Bekr qaddasa-l-Lahu sirrah 
  5. Cafer es-SadıkAleyhi-s-selam .
  6. Tayfur Ebu Yezid el-BistamiRadiya-l-Lahu anh 
  7. Ebul Hasan Ali el-Harakani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  8. Ebu Ali el-Farmediqaddasa-l-Lahu sirrah 
  9. Ebu Yakub Yusuf el-Hemedani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  10. Ebul Abbas Hızr Aleyhi-s-selam 
  11. Abdul Halık el-Gücdüvani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  12. Arif er-Rivgeri, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  13. Hace  Mahmud el-Encir el-Fagnevi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  14. Ali er-Ramiteni, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  15. Muhammed Baba es-Semmasi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  16. Emir Külal, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  17. Muhammed Baha’üddin Şah-ı Nakşbend el-Buhari, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  18. Ala’uddin Attar el-Buhari , qaddasa-l-Lahu sirrah 
  19. Yakub el-Çerhiqaddasa-l-Lahu sirrah 
  20. Ubeydullah Ahrar, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  21. Muhammed Zahid, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  22. Derviş Muhammed, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  23. Muhammed Hace el-Emkeneki, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  24. Muhammed Baki bi-l-Lah, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  25. İmam-ı Rabbani Ahmed Farûki es-Serhendi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  26. Muhammed Masum Farûki el-Müceddidi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  27. Muhammed Seyfuddin Farûki el-Müceddidi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  28. Nur Muhammed el-Bedavaniqaddasa-l-Lahu sirrah 
  29. Şemsuddin Habibullah Mazhar Cân-ı Canan, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  30. Gulam Ali Abdullah ed-Dehleviqaddasa-l-Lahu sirrah 
  31. Halid el-Bağdadi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  32. İsmail Muhammed eş-Şirvani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  33. Has Muhammed eş-Şirvani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  34. Muhammed Efendi el-Yerahi, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  35. Cemaleddin el-Gazikumuki , qaddasa-l-Lahu sirra  
  36. Ebu Ahmed es-Suğuriqaddasa-l-Lahu sirrah 
  37. Ebu Muhammed el-Medeni, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  38. Şerafeddin ed-Dağıstani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  39. Abdullah  ed-Dağıstani, qaddasa-l-Lahu sirrah 
  40. Muhammed Nazım Adil el-Haqqani, qaddasa-l-Lahu sirrah 

Mustafa İhsan Karadağ qaddasa-l-Lahu sirrah 

“The Naqshbandi Sufi Way : History and Guidebook of the Saints of the Golden Chain” kitabında verilen

“Nakşbendiyye-i Dağıstaniyye Silsilesi“dir.

Kaynak : http://www.naqshbandi.org/frmchain.htm

Tasavvuftaki “Allah’a giden yollar mahlûkatın nefesleri sayısıncadır.” anlayışı sebebiyle tarikat sayısında bir sınırlama  -teorik olarak-  yoktur.

İtikadi bakımdan kitap ve sünnete bağlı, ehl-i sünnet ve’l-cemaat anlayışını benimseyen, ibâdet ve muâmelâtta İslâm’ın temel esaslarını uygulayan ve manevi bir silsileyi sürdürme yetkisine sahip mürşid-i kamiller tarafından temsil edilen tarikatlar “hak” tarikatlardır.

Silsilenin tasavvufi önemine uygun olarak bütün  tarikatlar yazılı bir belge olan icazetname (veya silsilename) ile kendi yollarındaki ruhani akışı kayıtlara bağlayarak -maaalesef günümüzde de örnekleri görülen istismarları engellemişlerdir.

Bir Nakşbendiyye-Müceddidiyye Silsilesi -İngiltere’den yayınlanmıştır.-

Bir Nakşbendiyye-Uveysiyye Silsilesi-Pakistan’dan yayınlanmıştır.-

Bir Kadiriyye Silsilesi -Güney Afrika’dan yayınlanmıştır.-

Bir Şazeliyye-Darqawiyye Silsilesi – İspanya’dan yayınlanmıştır.-

Bir Çiştiyye Silsilesi – Kanada’dan yayınlanmıştır.-

Bir Attasiyye Silsilesi – Yemen’den yayınlanmıştır.-